Logo nedir? Sözcük mealı olarak asıl kontralığı dilimizde amblem olan, bir ustalıkin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak ustalıkletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı ustalıki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının haricinde, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı az çok önemlidir. Diğer taraftan logo tasavvur çkızılışmasını yapacak zat veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çkızılışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, ustalıkletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğustalıktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler karınin henüz çok tercih edilebilir. Tek bir sektörde çalışkanlık gösteren ustalıkletmelerin çoğu kez logoları bölümü temaşa eder. Ancak birden aşkın bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne ustalıke yarar?
İşletmeler karınin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple ustalıkletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çkızılışması ile kafalayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan ustalıkaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, zorlamasız anlaşılır, yolırlanması zorlamasız, olanaklı olduğunca azca skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çtay baskı ve mukataa tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya eke mazarrat verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin gönülğine akla yatkın olmalıdır. üste kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün üstelik dürüstılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma karınin logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu malumat çok önemlidir.